På bloggjakt

Jag går tredje året på lärarprogrammet och är nu i färd med att genomföra en minifältstudie. Jag tänker undersöka hur svenska tonårsbloggare skriver om skolan och tänkte att denna blogg skulle få fungera som någon slags loggbok för mitt arbete. Eftersom den är helt nystartad så är det tveksamt om någon kommer hitta hit, så den är mest till för min egen skull. Just nu är jag på jakt efter bloggar att sätta tänderna i och analysera. Jag tänker mig att jag ska undersöka ett begränsat antal bloggar och kommentarer till de inlägg som behandlar skolan. Antagligen blir det väl några av de större bloggarna, då de är lättast att hitta. 4-5 bloggar kanske kan vara lagom? Jag vill gärna att de ska vara lite olika och skrivna av olika typer av människor i tonåren.

Om någon mot förmodan hittar hit och har tips på bloggare som skriver om skolan så får ni mer än gärna lämna en kommentar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0